marți, 8 septembrie 2009

Romanii - intotdeauna dispusi sa incerce o bere noua

Producatorii de bere spun ca piata isi va reveni in acest an, dupa ce anul trecut a inregistrat o scadere de 6,7%, cele mai afectate fiind vanzarile de bere la halba, care au fost cu 10% mai scazute. Brau Union Romania estimeaza o crestere a volumului vanzarilor de peste 1,5% in acest an si o marire a consumului pe locuitor la 56 de litri in 2005 si de pana la 59 litri in 2007. Producatorii de bere au explicat ca scaderea inregistrata anul trecut a fost cauzata, in mare masura, de conditiile meteorologice nefavorabile. In ciuda acestor tendinte generale, Brau Union Romania, parte a grupului austriac BBAG, care are o cota de piata de 38%, a avut anul trecut un volum mai mare de vanzari. Pentru a atrage cat mai multi consumatori, producatorii lanseaza fie noi ambalaje, fie unele cu volume diferite de cele de pana acum. "Nu este un secret pentru nimeni faptul ca piata romaneasca de bere este una foarte concurentiala, in special pe segmentul mediu", spune directorul de marketing si vanzari al Brau Union Romania, Janos Velkey. Principalii competitori ai Brau Union pe piata interna sunt Tuborg Romania si Interbrew Romania. Un studiu realizat de Brau Union in ceea ce priveste preferintele bautorilor de bere arata ca acestia, desi sunt foarte constanti in ceea ce priveste calitatea produsului, sunt intotdeauna dispusi sa incerce ceva nou. In plus, 3 din 5 consumatori prefera sa bea bere acasa si doar 1 din 3 la bar sau la terasa.